Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Klimt...

Πρόκειται για μια Klimt περίοδο της ζωής μου. Η αλήθεια είναι οτι ποτέ δεν είχα ενδιαφερθεί και ασχοληθεί έτσι με τα έργα του. Έχει όμως απ'το καλοκαίρι που τα έργα του στοιχειώνουν το μυαλό μου , και όπου πετύχω κάποιο απ'αυτό κολλάω να το χαζεύω. (Αν και νομίζω πως η πάθησή μου έχει να κάνει με οποιοδήποτε πίνακα πέσει στην αντίληψη μου...) Κlimt λοιπόν!! εδώ το έργο του "Danae". Βασίζεται στο μύθο της Δανάης, κατά τον οποίο για να μπορέσει ο Δίας να πλαγιάσει μαζί της επιστρατεύτηκε μία απ'τις μεταμορφώσεις του, αυτής σε χρυσή βροχή. Καρπός της ένωσής τους ο Περσέας. Προσέξτε πόσο χαμένη στην έκσταση της δηλώνει η έκφραση του προσώπου της...
Τα νερόφιδα ΙΙ ("watersnakes II") τα χρώματα, οι λεπτομέρειες αυτού του πίνακα...ίσως ο αγαπημένος μουlast but not least, το φιλί. ("the kiss"). Πρόκειται για το masterpiece του καλλιτέχνη. Θεωρώ πως Η απόδοση μιας τόσο τρυφερής στιγμής ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα. είναι πέρα για πέρα πετυχημένη. Και κάτι που είχα διαβάσει και μου κανε εντύπωση:
-αν παρατηρήσετε οι δύο εραστές είναι τυλιγμένοι μέσα σε ένα χρυσό σύννεφο, μια χρυσή άλω, που τους χωρίζει απο τον πραγματικό κόσμο.
- Τα ενδύματα των δύο διαφέρουν. Στου άντρα υπάρχουν γωνιώδη μοτίβα, ενώ στης γυναίκας κυκλικά και πολύχρωμα, ως μια μικρή υπενθύμιση των διαφορών μεταξύ τους που μπορούν να ταράξουν την αρμονία που βρίσκονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: